Móra Ferenc: Zengő ABC

Aranyalma ághegyen.
Bari bég a zöld gyepen.
Cirmos cica egerész.
Csengős csikó heverész.
Dongó darázs döngicsél.
Esik eső, fúj a szél.
Füsti fecske ficsereg.
Gerle, galamb kesereg.
Gyom között gyors gyík szalad.
Harmatos hajnal hasad.
Itt van már a zivatar!
Jó az anya, jót akar.
Kivirít a kikelet.
Leveles lesz a liget.
Lyukas fazék fekete.
Mese, mese, meskete...
Nádat a szél legyezi.
Nyúl a fülét hegyezi.
Orgonafán méhike.
Összerezzen őzike.
Patakparton pipitér.
Róka szava kicsit ér.
Susog a sok sasmadár.
Szilvafára szarka száll.
Tücsök tarlón hegedül.
Tyúk az árkon átrepül.
Uccu, csípd meg, hóha, hó!
Ürgét fogott a Sajó.
Vércse vijjog délelőtt.
Zörgetik a vasfedőt.
Zsindelyezik a tetőt.



Kislányomat egyre jobban érdeklik a betűk. Az írás és az olvasás. Betűket másol, szavakat alkot belőlük, sokszor még értelmetleneket. De amikor önállóan leír valamit ami összeolvasva értelmes szót ad ki, hatalmas sikerélményt jelent neki. Egyre több betűt felismer, megnevez. 5 és fél éves. Ahogy visszaemlékszem, hasonló korú lehettem, amikor megtanultam írni-olvasni. Kétszer jártam a nagycsoportot, 7 éves elmúltam mire elkezdtem az első osztályt és bizony sokszor unatkoztam, amíg a többiek a betűket tanulták... 
Ti mikor tanultatok meg olvasni?

684189_5.jpg
A kép forrása: libri.hu
Címkék: vers, Móra Ferenc